keskiviikko 16. tammikuuta 2013

Tartto 12.-13.1.2013

Matkakertomusta vihdoin ja viimein...

Viime viikon  perjantaina 11.1. lastattiin auto jälleen matkatavaroilla, kahdella koiralla ja kolmella ihmisellä ja startattiin auto kohti Etelä-Suomea, kohteena Tartto, Viro. Välietappina oli Helsinki ja länsisatama, josta mentiin Tallink Superstarilla Tallinnaan. Koirien kanssa oltiin jo automatkan aikana pidetty paussia ja lenkkeilty, joten koirat jäi onnellisina autoon nukkumaan kahden tunnin laivamatkan ajaksi.

Kun tultiin perille Tallinnaan, navigaattori ohjasi meidät ihan oikeaa reittiä (suorinta) Tarttoon, mutta jostain syystä navia emme uskoneet, vaan Tallinnan opaskylttejä ja ajettiin vähän kiertoteitse. kun oltiin päästy sopivan matkan päähän, pysähdyttiin levähdysalueelle ja ulkoilutettiin taas koiria
Matka kävikin nopeasti Tarttoon ja saavuimme Kantri Hotellille sopivasti klo 23 maissa ja huomattiinkin heti että ei oltu ainoita koiranäyttely-vieraita. Hotelli oli sopivasti 15min ajomatkan päässä näyttelypaikalta ja se oli mukavan rauhallisella paikalla ja rauhallinen muutenkin. Lukuun ottamatta kovaa yskää potenutta seinänaapuria ja toisena yönä ulvontakohtauksen saanutta koiraa Hillalla ja Irwinillä oli muuten ihan mukava yö.

Hilla
Lauantaina tähdättiin klo 11 maissa näyttelypaikalle. Hotellilla oltiin syöty aamupala ja pesty ja föönattu koirat. Messuhalli olikin jo ihan täynnä koiria ja häkkejä ja vaikka mitä ja hyvä että mahduttiin liikkumaan, saati purkamaan tavarat… muutaman tuskaisen huokauksen jälkeen saatiin pöytä asennettua yhteen väliin ja koirat pöydälle. Ruvettiinkin siinä itse sipistelemään koiria kunnes paikalle saapui kasvattajamme ystäviä, joista Petra tuli tarkastamaan koirien tilanteen ja sanoi että ”tädit tulee trimmaamaan” sitten paikalle tulikin Carina joka siisti Irwinin ja Hillan kehäkuntoon. Kiitos vain ”hoitotädeille” avusta ja vinkeistä.

Ekana päivänä Irwin oli ERI2 ja Hilla EH1. Molemmat käyttäytyi kehässä ja pöydällä tosi hienosti ja arvostelu oli sen mukainen. Molemmilla oli mainintana tuomarilta että hieman saapi lisää massaa tulla Vaikkakin tuomari mittasi Hillan 28cm!
korkeaksi !!!

Hilla liikkuu

Irwin seisoo

Irwinin arvostelu 12.1
Tuomari Petter Steen , ERI2
"junior masculine, dark eyes & good expression, very nice size, normallu developed, nice topline & tailsit, moves little close behind, little loose & wide in front, stands good on ? feet, promising coat and color, nice temperament, well shown and handled"

Eli ihan kiva arvostelu, ja mukava oli kun tuomari tykkäsi ja sanoikin että kunhan poitsu vahvistuu niin hyvä tulee :)

Irwin pöydällä
 Kehä oli myöhässä melkein tunnin ekana päivänä ja päivä tuntui toodella pitkältä. Matkalla hotellille käytiin vielä tutustumassa Louna-keskukseen, mikä on Etelä-Viron suuri ostoskeskus. Tuli sieltä ostettua vähän evästä hotellille.

Hotellille kun päästiin, ei tarvinnut ruuan jälkeen pitkään miettiä mitä tehdään: PÄIKKÄRIT! ja ne tulikin tarpeeseen, koiratkin nukkui. Sitten käytiin iltalenkillä ja istumassa vähän hotellin aulabaarissa koirien kanssa ja sitten nukkumaan.
Sunnuntai aamuna Kimmo hoiti koirien ulkoilutuksen, sillä välin kun me Kaarinan kanssa pakattiin. Oltiinkin jo sitten heti yhdeksän jälkeen messuhallilla ja nyt saatiin häkki mukavasti mahtumaan yhteen rakoseen ja tilaakin vielä jäi. Nyt ei tarvinnut koiria puunata paljoa, kun edellisenä päivänä oli niin hyvin siistitty.

Irwin seisoo
 Sunnuntain tulos: Hilla ERI1, mutta ei SA:ta, ”pienuuden vuoksi” ja Irwin hävisi toistamiseen samalle urokselle kuin edellisenäkin päivänä mutta aina ei voi voittaa. Irwin siis ERI2, eikä SA:ta.

Irwinin arvostelu 13.1.
Tuomari Jahn Stääv/ ERI2
"Good head, correct bite, well laid back shoulders, good topline, a bit loose elbows, good body, moves well, good coat, good temperament"
Paljon tykkäsi tämäkin tuomari vaan ei tarpeeksi ;)
Irwin liikkuu

Auto suunnattiin 12 jälkeen kohti Tallinnaa, jossa vielä shoppailtiin ennen klo 19.30 lähtevää laivaa. Helsingistä ajettiin ”yhden pysähdyksen taktiikalla” Ilomantsiin, jossa oltiin neljän maissa maanantai-aamuna! Onneksi kaikki oli vapaalla maanantain.

Lapset hotellilla

Tästä viikonlopusta saatiinkin sopivasti pontta siihen että päätettiin aloittaa BARFaaminen Irwinin kanssa. Asiaa on jo kasvattajankin kanssa mietitty, siksi kun Irwin on niin auttamattoman nirso koira. Nyt on kaksi päivää ollut raakaruokinnalla ja vielä on hyvin maistunut ateriat. Alkuun ajateltiin käyttää mustin ja mirrin valmiita ateria pötköjä, sekä NEU:ta. Jos sitten kun on vähän tutustunut, niin kokeilisi myös itse tehdä annoksia. Carina lupasikin tähän antaa avuksi viikkosuunnitelman minkä on tehnyt omille käpsyilleen
Näistä barffi kokemuksista olisi tarkoitus sitten jatkossa kirjoitella lisää blogiin ja ottaa kuvia, siitä miten Irwinin kroppa alkaa kehittymään.